اول موقع مصرى خاص بدعاية مرشحين مجلس الشعب المصرى 2014 اذا لم يتم التفعيل من الايميل الخاص بك سوف يفعل المدير اشتراكك بعد 3ساعات من اشتراكك


أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم, أنت لم تقم بتسجيل الدخول بعد! يشرفنا أن تقوم بالدخول أو التسجيل إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى

الاستاذ / رزق زغلول دياب - مرشحكم لمجلس الشعب المصرى 2010 الدائره الثانيه مركز سوهاج (عمال)

انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  الصفحة التالية

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل  رسالة [صفحة 4 من اصل 9]

91 نقطة نظام من فضلكم في الأحد أغسطس 01, 2010 11:23 am

قلم رصاص

avatar
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

للأسف الشديد يا أستاذ ( الجوال ) وكذلك الأخ المحترم ( الماضى الأليم ) من قرائتى لمشاركاتكما فى هذا الموقع و أنا لا علاقه لى بكما و لا بالسيد النائب الحالى رزق زغلول دياب أستطيع أن أستشف إن هجومكما عليه بإستمرار ( فلا ترون فيه إلا كل نقيصه و لم تنسبا إليه أبدا فضيله واحده) يستطيع كل قارئ منصف أن يقول إن هذا ما هو إلا حقد أعمى و أنتما تفقدان مصداقيتكما , بل و هجومكما الأعمى المتواصل الذى لا يخلو من الكذب أحيانا عندما يدعى أحدكما مرض النائب و سفره إلى ألمانيا للعلاج و هو يعرف قبل أن نعرف نحن إنه كاذب يجعل الكثيرون يتعاطفون مع الأستاذ رزق زغلول دياب و يجعلنا لا نثق فى أى كلام يكتبه كاذب مدعى

نرجو الإرتقاء بمستوى الحوار و عدم التدنى لهذا الحد الذى وصلتما إليه من لغة الحوار

و حتى لا أطيل عليكما فى الكلام و حتى لا تطالنى منكما إتهامات بأننى من أصحاب المصالح الشخصيه أو تربطنى قرابه بالسيد النائب أو إننى من أصحاب الحظوه عنده أو ممن نالهم فرصه من فرص التعيين أقول لكم

أقسم بالله العظيم لست من العمرهأو قلفاو و لن يكون صوتى فى الإنتخابات مع النائب الحالى رزق دياب و لا حتى مع أى من مرشحى العمره الجدد( قلفاو ) الكثر لأننى بصراحه أرى إن جميعهم ليس عنده حتى أدنى فرصه للمنافسه على مقعد العمال و ستنحصر المنافسه على مقعد العمال بين كلا من النائب الحالى رزق زغلول دياب و الحاج عطا فراج و العمده محمود أبو السنون و عصام عمر عبد الملك و يأتى بعدهم و ليس ببعيد عنهم كلا من الأستاذ صلاح محمد حسن العجاجى و الأستاذ عبد الناصر حسن محمد و من يريد أن يعرف على أى أساس أبنى قولى هذا أستطيع أن أناقشه بمنتهى الرقى و الموضوعيه و عن خبره طويله و معرفه و درايه جيده بدائرة مركز سوهاج بقراها و نجوعها بل و علاقات العائلات ببعضها البعض من نسب أو خلافات أو حتى خصومات إنتهت و لكن لها أثر فى النفوس أو خلافات و خصومات لم تنتهى بعد

أيضا التحالفات و التربيطات سيكون لها تأثير كبير على سير الإنتخابات

لهذا السبب أناشدكما و غيركما الإرتقاء بمستوى الحوار و عدم التدنى به لهذا الحد

ما يضحكنى أيضا فى هذا الموقع الوضوعات المعنونه ب ............ فلان الفلانى هو أقوى المرشحين ..... فلان بن علان هو المرشح الأقوى ... تم ترالالا تم ترا لملم

و كأن كاتب الموضوع أخذ شيكات على الناس أو كأنه راكبهم بالضريبه لذا هو يضمن أصواتهم شاء من شاء و أبى من أبى

إن من طبع الناس بالصعيد خاصه المجامله و حسن المقابله فو ذهبت إلى أى مندره أو دورا سيقابلك الناس بترحاب شديد و سيكرمونك و يحسنون ضيافتك و يدعون لك بالتوفيق بل ربما يقولون لك بأنهم من أول داعميك و مؤيدوك و لكن قلوب الناس لا تفصح عن مكنونها إلا عند التصويت

لذا أقول لكم مهلا يا إخوانى يا من تصنفون من المثقفين و صفوة المجتمع . لا ليس هكذا يكون الحوار و لا هكذا تكون الدعايه فهل سنرتقى بمستوى الحوار و النقاش ؟؟ أأمل ذلك و أرجوه


أيضا ضحكت عندما قرأت تعليق الأستاذ مصطفى أبو السنون عندما كتب كلمه واحده و هى رد على سؤال الزميل الجوال عن إنجازات النائب رزق زغلول فقال ( صفر ) فهل يتكرم الأستاذ مصطفى أبو السنون و يخبرنا ما هى الخدمات الجليله التى قدمها العمده محمود أبو السنون لدائرة مركز سوهاج ؟؟ اعتقد إنه أو أحد مؤيدى العمده كتب فى موضوع آخر إن للعمده محمود أبو السنون خدمات كثيره يعرفها الجميع و يبدو إننى الإستثناء الوحيد من هؤلاء ال ( جميع ) فليته يخبرنى

و أيضا أقول للفاضل مصطفى أبو السنون أنا كتبت فى تعليقى هذا أن العمده من المرشحين الأقوياء على مقعد العمال و لكن ليس لخدمات لمسناها له فلم أسمع له عن أى نشاط أو خدمات من قبل إلا إذا كان فى حدود بلدته أو المحيطين به و لكن ترشيحى له ضمن المنافسين هو لحسابات أخرى أعرفها و لتوازنات أعلم عنها ما هو ليس بقليل

إستأت أيضا من تهكم الأخ العزازى على شنب العمده و كثيرون أيضا ساءهم الأمر و إنبرى أنصار العمده و محبيه و أقاربه للرد على الأخ العزازى و الدفاع عن عمدتهم لذا أقول للأخ مصطفى أبو السنون ما لم تقبله على نفسه لا ترضاه لغيرك و شكرا

تحياتى للجميع



مخلص امين


تحليل اكثر من رائع للاستاز قلم رصاص
ونطلب من سبديادته ان يمدنا بتحليل لمقعد الفئات
اوبمعني اخر تحليل شامل في موضوع خاص به

قلم رصاص

avatar
الأخ الفاضل مخلص أمين ( بالمناسبه إسمك يشتمل على فضائل كثيره )

هناك موضوع لى بعنوان ( نظره على دائرة مركز سوهاج ) لم يكتمل بعد و سيأخذ بعض الوقت للإنتهاء منه أرجو أن تلقى نظره على الجزء الذى كتبته بالفعل و يشرفنى رأيك فيما كتبت و بإذن الله سيكون هذا الموضوع تحليل شامل للمتنافسين على مقعدى الفئات و العمال أيضا و هذا التحليل مبنى على أسس و ليس نتيجة تعصب لأى من المرشحين فكما تعلم أخى الكريم إنه بالصعيد عامه تختلف الإنتخابات فنحن ليس دائما نختار الأصلح فآرائنا تحكمها أمور عده فنحن متعصبين دينيا و قبليا و تغلب على آرائنا لغة المصالح أو مصلحه من نسانده و نحبه قد تؤثر علىنا أيضا فعلى سبيل المثال و كنت أنت لك صلة نسب أو قرابه بأحد المرشحين ستجد نفسك مضطرا ( فى أغلب الأحيان ) لمساندته حتى لو كنت تعلم إنه ليس الأصلح و ليس عنده أدنى فرصه للفوز بل قد يمتد التأثير أيضا لو كان قريبك المرشح هذا متحالف مع مرشح آخر فستجد نفسك مضطرا لإختيار المرشح حليف قريبك لأنك إن لم تفعل ستواجه اللوم منه و من بقية العائله و ربما تكون أنت ( حسب قولهم طبعا ) السبب فى سقوطه فى الإنتخابات ( رغم إنه ساقط من أول ما فكر فى الترشيح ههههه ) و ربما ينسبون لك كل بليه و مصيبه فستكون أنت من تسبب فى سقوط بغداد فى يد التتار و أنت المحرض الرئيسى لصدام ليدخل الكويت و أنت من وضع مونيكا لوينسكى فى طريق كلينتون لتقضى على مستقبله السياسى و أنت سبب ثقب الأوزون

لهذا أخى الكريم نحن أحيان نكون مضطرين مهما كانت درجة ثقافتنا و مستوى تعليمنا لأن نختار رغما عنا شخصا غير مقتنعين به يصلح أصلا أن يكون عضو مجلس محلى قريه ناهيك عن أن يكون عضو بمجلس الشعب و من يدعى غير ذلك فهو كاذب أو فارس يمتطى صهوة جواد من خشب

أرجو أن لا نضحك على أنفسنا و لنكن واقعيين فنحن لا نسكن أبراج عاجيه فأغلبنا إن لم يكن جميعنا من عائلات تحكمها أصول و عادات و تقاليد و لن نستطيع أن نخرج لنعيش منفردين

و تقبل فائق الإحترام

أيمن صابر الزيات

avatar
مشرف محافظة المنوفية
مشرف محافظة المنوفية
اخي المحترم قلم رصاص
بعد التحيه

أكيد انا لست معك فيما قلت
لان اختيارك للمرشح شهاده تحاسب عليها امام الله

فهل لو كنت شاهد في مشكله او واقعه بين شخص من عائلتك او حتي اخوك وشخص غريب عنك هل ستشهد بالحق ام تشهد بالزور كي تنجي قريبك او اخوك

هذه مثل تلك

فالمباديء لا تتجزء ومن يتخلي عن مبدأه مره سيتنازل عنه مدي الحياه

اخي قلم رصاص هذه ليست مهاجمه
ولمنها نصيحه لاخ أعجبت بحواره ومشاركاته التي تفوح بالثقافه والوعي السياسي

مع حبي وتقديري لشخصك المحترم

قلم رصاص

avatar
أخى المحترم أيمن صابر الزيات . السؤال الذى سألته حضرتك ليس فى محله فشهادة الزور تختلف عن ما أردت قوله و لكى أجعل الأمر أكثر بساطه لك دعنى أسألك سؤال

لك صديق محترم و أنت مقتنع به جدا و هو مرشح لمقعد العمال و هذا الصديق إضطرته الظروف للتحالف مع مرشح على مقعد الفئات و أنت غير مقتنع به و أخبرك صديقك هذا إنه من مصلحته أن تعطى أنت و كل مؤيدوه أصواتكم لمرشح الفئات هذا حتى يحصل صديقك على أصوات أقارب و مناصرى مرشح الفئات و لو لم تفعل سيخسر صديقك هذا

ماذا ستفعل أنت فى هذه الحاله ؟؟

المثل العامى يقول لأجل الورد ينسقى العليق Smile

وصلك ما أقصده ؟؟


تحياتى لك

سلطان البحار


الاستاز قلم رصاص
بصراحة تحليلك جميل جدا وكلامك مقنع خالص وياريت تفيدنا اكتر من كدا بكلامك واسلوبك وتعبيراتك فى المناقشة واحب اقولك معلومة بسيطة انا عرفتها عن طريق الصدفة الاستاز مصطفى ابوالسنون كتب فى تعليقة جملة واحدة(صفر) والصدفة هيا انى الاستاز رزق زغلول معين واحد من قرية الحمادية فى مصنع الهدرجة يبقا ازاى الاستاز مصطفى بيقول الانجازات (صفر) وفى واحد فى بلدهم واخد فرصة عمل شوفت الناس بتقول كلام وخلاص انا قلتها قبل كدا وبقولها تانى انا عاوز الناس تقول الصح وبعد كدا تقول الراجل دة مش كفئ فى مكانة واحنا عاوزين واحد تانى يخدم اكتر من كدا ولا انا غلطان يا استاز قلم رصاص ارجوا الرد عليا بأسلوبك الحظارى اللى عجبنى خالص فى طريقة الحوار والرد
سلطان البحار

أيمن صابر الزيات

avatar
مشرف محافظة المنوفية
مشرف محافظة المنوفية
لا والله يا اخ قلم رصاص
لن اتحالف مع من تحالف معه صديقي
لاني لست بأمعه من اجل ان اناصر شخص انا غير مقتنع به حتي ولو كان في مصلحة صديقي المرشح

دوة مبدئي وتربيتي التي تربيت عليها
ان اكون حر ورأيي حر

وعلي فكرة اسوأ حاجه ان يتحالف اثنين واحد فئات واخر عمال


وانا شخصيا تم العرض عليا من احد مرشحين الفئات عندنا في دائرتنا ورفضت رفضا تاما

#- ملحوظه

شهادة الزور مثلها مثل انتخابك لشخص انت غير مقتنع به

سؤال لك
س- هل لو احد الموظفين في احد الوزارات عرض عليك مستندات فساد مقابل مبلغ مادي لكي تكشف الفاسد وانت نائب في المجلس
ماذا تفعل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


مع حبي وتقديري


اللهم ولي من هو اصلح

جمال سالم

avatar
مشرف منتدى الاستشارات القانونية
تمنياتى بالتوفيق
جمال سالم

محمد الشاطر


كل التحيه والتقدير للاستاذ قلم رصاص
مداخله جميله
نرجو منك ان تزيدنا من هذه المداخلات الرائعه

محمد الشاطر


كلمه صغيره للاستاذ ايمن صابرالزيات
لعبة الانتخابات هيه كده ومش هتكون غير كده تحالفات وتربيطات ومصالح الكلام اللى انت بتقوله ده فى المدينه الفاضله لكن مش فى انتخابات
اخى ايمن لعبة الانتخابات طول عمرها لعبه(.....)وانت عارف الباقى
واحيانا انت كمرشح ناخب لا تطيقه ولكن من اجل الانتخابات تحضن وتبوس وتقول فيه شعر احيانا ليه؟ علشان مؤثر فى مكان ما او حتى تتقى شره

وربنا يولى الاصلح

أيمن صابر الزيات

avatar
مشرف محافظة المنوفية
مشرف محافظة المنوفية
أقسم بالله اني لا أفعل ذلك
كيف امدح في شخص وانا اعرف انه ليسي اهل للمديح

وسؤال لك اخي محمد الشاطر

أليسي من الممكن ان نبني مدينه فاضله

لما هذا اليأس الذي اصاب الناس

من يفل ما تقول انه لا يكون امين علي مصالح الوطن والمواطن


مع حبي وتقديري


اللهم ولي من هو اصلح

سلطان البحار


واللهى يا جماعة لعبة الانتخابات زى ما قال الاستاز محمد الشاطر لعبة (000) وانا من رأى الاستاز الشاطر وقلم رصاص وليس مع الاخ العزيز ايمن صابر الزيات وعلى فكرا نا بشوف ناس فى الانتخابات بتعمل المستحيل من اجل كسب الاصوات مثل يبوس ويحضن فى واحد يكون راجل مش كويس ويقولة ياخال ياعم ياسيدى على شان يرضية او يتقى شرة وهوا دة اللى حصلان بالفعل
وربنا يولى الاصلح
ســــطان البحار

محمد الشاطر


كل التحيه والتقدير للاستاذ ايمن الزيات
للاسف الشديد اذا لم تفعل ذلك فلن تكون نائب لمجلس الشعب فى حياتك الكلام اللى انت عايزه ده مش هينفع ابدا .
هى الانتخابات كده لازم تحب وتبوس وتحضن الكويس والوحش وال ...
كما انه من الممكن واحد تسلم عليه ويسالك انا مين وانت ما قبلتوش غير مره وانت مش فاكر اسمه ولو ما عرفتش يبقى اليوم ده مش فايت وكمان لازم تحل مشكلة البطاله وتعين الناس كلها ولو عينت واحد فى عائله فى بلد ما باقى العائلات هتكون زعلانه اشمعنا ابن فلان ده اللى انت عينته وتعزى فى كل واجب وتهنى فى كل فرح وتبقى متواجد على طول والعيان تزوره و"اللى مراته وضعت تروح تبارك له" ههههههه
ولازم تعيش كل الادوار زعلان مع الزعلان وفرحان مع الفرحان هى دى الانتخابات اذا كنت عايز تبقى نائب اعمل كل اللى فات
ياعم ايمن الانتخابات لعبه مش سهله ومش اى حد ينفع ينزل الانتخابات
وربنا يولى الاصلح

سلطان البحار


واللهى كلام منطقى وسليم تسلم ايدك
استاذ محمد الشاطر
ســلطان البحار

محمد الشاطر


شكرا اخى سلطان

سلطان البحار


واللى يا استاذ محمد انا معجب بكل تعليقاتك ونفسى يجى اليوم اللى نتقابل فية ويارب ما تحرمناش من كلامك وتعليقاتك
ســـلطان البحار

أيمن صابر الزيات

avatar
مشرف محافظة المنوفية
مشرف محافظة المنوفية
استاذ محمد
انا لا انكر ان كل هذا يحدث من بعض المرشحين
لكن انا لست منهم
فكل الناس عندي سواسيه وعمري ما أنحني لغير الله
ولم أقبل ابدا الا أيدي والديا رحمة الله عليهم

اما عن التوظيف

فلابد ان اكون عادل في توزيع فرص العمل


مع حبي واحترامي لشخصك الكريم

أيمن صابر الزيات

avatar
مشرف محافظة المنوفية
مشرف محافظة المنوفية
علي فكرة يا استاذ محمد
انت لم تجاوب علي سؤالي
والسؤال موجود عندك في المشاركه اللي فوق وباللون الاحمر ارجو الاجابة

ارجو الاجابه بنعم او لا

محمد الشاطر


الاستاذ ايمن الزيات اولا السؤال انت موجهه للاستاذ قلم رصاص مش لى انا ومع ذلك انا هقول رأيي اذا كان هذه المستندات هتفضح الحراميه والمرتشين فى البلد انا هوافق

قلم رصاص

avatar
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

تحيه عطره للجميع و بكل صراحه عندما قرأت التعليقات السابقه و الحوار الشيق بين كلا من المحترمين الفاضلين الأستاذ أيمن الزيات و الأستاذ محمد الشاطر أحب أن اهمس فى أذن الزميل أيمن الزيات و اقول إذا كان هذا فعلا ما تفعله فأرجو أن لا تقحم نفسك فى الإنتخابات

ضحكت كثيرا عندما قرأت تعليق الزميل محمد الشاطر على البوس و الأحضان لأنه ذكرنى بلقطه فى فيلم طيور الظلام عندما طلب عادل إمام ( مدير الدعايه الإنتخابيه ) من جميل راتب ( المرشح ) أن يقبل طفل حاله يصعب على الكلب الأعور . الولد حافى و مناخيره نازله و هدومه قذره و رثه و مقطعه و طلب من جميل راتب أن يقبله و جميل راتب يشيل الواد فى حضنه و يسد مناخيره و هو بيبوسه ههههههههه


المهم يا أخى ايمن الزيات أنا أقول لك إن مبدأ التحالفات ليس فى مصر فقط و هو ليس ظاهره أو دليل على إننا متأخرين و رجعيين و الكلام الكبير اللى أنا مش بأفهم معناه و لا تدركه دماغى الصغيره

العالم كله تحالفات و تكتلات يا أخى و خد عندك

حلف الناتو

حلف شمال الأطلنطى

حلف وارسو

أما عن الإتحادات فحدث و لا حرج

الإتحاد الأوربى

ألأيرومتوسطى

و إتحاد دول شمال أفريقيا بتاع سمير زاهر و راوراوه هههههههههه



يا عم أيمن الله يبارك فيك ده بلدك كلها تحالفات

هى النقابات المهنيه دى مش تحالفات برضه و لا أنا غلطان

نقابة المحامين

نقابة المهندسين

نقابة التجاريين

نقابة العمال

نقابة الزراعيين

نقابة الأطباء

نقابة بتوع البطاطا

نقابة بتوع الترمس

الله يهديك يا عم أيمن أنت باين عليك راجل مهذب و أعتقد و أظن و إن بعض الظن إثم إنك دخلت فى مكان غلط . الحسبه مش بتتحسب كده يعنى مثلا لو ربنا وفقك ووصلت للإعاده أمام مرشح آخر على مقعد العمال و كانت هناك إعاده بين مرشحين آخرين على مقعد الفئات

الإثنين بتوع الفئات دول إذا تحالفت مع واحد منهم مش رايح يضيف لك أكثر من ألفين صوت و لكنه الأفضل كشخص

بينما الآخر اللى هو سيئ من وجهة نظرك إذا تحالفت معه سيضيف لك 20 الف صوت

رايح تتحالف مع مين ؟؟ لو قلت لى سأتحالف مع المرشح الكويس اللى مش هيضيف لى غير ألفين صوت سأقول لك من الآن هارد لك و لولا إنى مش واخد عليك و خايف إنك تزعل رايح أقولك باين عليك عبيط و الله أعلم

و لو قلت مش رايح أتحالف مع حد رايح أسمعك أغنية عبد الحليم حافظ و أقولك فطريقك مسدود مسدود مسدود يا ولدىىىىىىىىىىىىىىىىىى

يا عم أيمن و الله أنت واضح جدا إنك إنسان طيب و إبن حلال مصفى لذا دعنى أقترح عليك إقتراح أرجو أن تفكر فيه بجديه

ما رأيك تاخد بعضك و تروح مكتب سياحه و تحجز لك و لزوجتك تذاكر لعمرة رمضان و هناك تقعد بالحرم المكى شويه و الحرم النبوى شويه لغاية موسم الحج و بعدين تحجوا و ترجع تلاقى الإنتخابات خلصت و سيبك من الهم ده و مش رايح تصرف نص الفلوس اللى هتصرفها فى الإنتخابات و تبقى حجيت أنت و المدام بدل ما تضيع فلوسك على الفاضى و تسقط و تزعل من الناس و لا تخلى الناس تزعل منك . لأن بصراحه لو اللى بتقوله ده أنت بتعمله فعلا يبقى أقطع دراعى و دراع سلطان البحار و نبقى إحنا الإثنين معوقين لو نجحت يا عم أيمن هههههههههههههه


بالنسبه لسؤالك

س- هل لو احد الموظفين في احد الوزارات عرض عليك مستندات فساد مقابل مبلغ مادي لكي تكشف الفاسد وانت نائب في المجلس
ماذا تفعل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بكل تأكيد سأدفع لهذا الموظف من مالى الخاص حتى أحصل على المستندات التى تكشف الفاسد

طبعا أنت رايح تقولى أنى هنا أشجع على الفساد و أدفع رشوه للموظفين . سأقول لك يا أخى الله يرضى عليك و يصلح حالك و حالنا جميعا ده حتى فى الشرع القاعده تقول الضرورات تبيح المحضورات

و تحياتى لك


نعتذر لصاحب الوضوع لأننا خربنا الموضوع و قعدنا على تله

سلطان البحار


الى اخى العزيز قلم رصاص
انا مش عارف اقولك اية بصراحة انا من كتر اعجابى بيك مش عارف اتكلم انا بصراحة شايف فيك الصراحة انتا والاستاز محمد الشاطر وبقولك ربنا يذيدك كمان وكمان اخوك اللى عاوز تقطع ايدة ههههه
ســـلطان البحار Very Happy Very Happy

أيمن صابر الزيات

avatar
مشرف محافظة المنوفية
مشرف محافظة المنوفية
اخي الفاضل الاستاذ محمد
اولا انا معجب بأسلوب وتفكيرك
وانا متضامن معك فيما تقول عن الانتخابات
لكن للاسف حاولت كثيرا ان أغير من نفسي
ولم أستطع وتمسكت بمبادئي واحلامي ان انجح وانا احمل مبادئي واخلاقي ومصداقيتي وحبي وحماسي تجاه أهل دائرتي بصفه خاصه والمواطنين ككل بصفه عامه



أما عن الاجابه التي جاوبت بها بدلا من الاخ قلم رصاص


- فأنا لست معك
لان محاربة الفساد بفساد يكون البقاء للاقوي صاحب النفوذ والسلطه

أما محاربة الفساد بالحق والحب لهذا البلد
فيكون الانتصار مهما تأخر يكون للحق


مع حبي وتقديري لك

فعلا اتمني من كل قلبي ان ألتقي بك

أيمن صابر الزيات

avatar
مشرف محافظة المنوفية
مشرف محافظة المنوفية
فعلا انا(عبيط)

واشكرك من كل قلبي

محمد الشاطر


هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
والله عجبنى كتير تعليق الاستاذ قلم رصاص لانه فكرنى بلقطات الفيلم "طيور الظلام"

محمد الشاطر


فى البدايه كل التحيه والتقدير لك ياستاذ ايمن لكن ارجو انك متزعلش من الاخ قلم رصاص هوه بيقول
و لولا إنى مش واخد عليك و خايف إنك تزعل رايح أقولك باين عليك عبيط و الله أعلم
يعنى مايقصدش انك عبيط دى جزئيه
الجزئيه التانيه انا اشكرك على اعجابك وتضامنك معى لانى الانتخابات هيه كده من انا واصغير بقيت اراقب اسلوب المرشحين واعرف مين اللى كويس ومين اللى بيضحك على الناس

ابو اياد


سؤال وبدون زعل 13الف اللي خدهم في باجا مصاريف الصلح دول لية ولما رحولو ناس متاخدة منهم حاجات في باجا قال انا مش فاضي لانابيب باجا يعني من الاخر مافيش حد بيخدم غير نفسة ولما اتزنق وقربت الانتخابات عرف الناس والله العظيم انا ماشفت النائب رزق غير في العزاء لانه مايغرفش يعمل حاجة هو ولا غيرة بس الواحد يدخل المجلس يسقف وينام بلا مرشحين بلا وجع قلب وارحمو نفسكم شويه مافي حد راح ينفعكم غير كدكم وشقاكم وبعدين من احسن ناس سوهاج رجالة العمرة اللي طول عمرهم بياكلو من عرق جبينهم اللي جاي يقول بتاع الورنيش بيحط راسة براس الباشا من حقة طالما بياكل من عرق جبينة وخلي الباشا ينفعك يا غالي وربنا يوفق الجميع

ابوجاد


الى سياده النائب المحترم رمضان كريم وانت كريم ذو اصل كريم اكرم الله وابعد عنك كل حاقد وناقم فانت بحق رزق الغلابه ادعو الله العزيز ان يجعللك لنا ولكل اهل الدائره نعم العون والسند انظر الى الامام ولاتنظر الى الحاقدين وسماسره الانتخابات والمزايدون abogad

ابوجاد


اخى العزيز ابواياد رمضان كريم وانا كريم لانى مش فاضى لامثاللك اولا انت شكللك من قريه باجا ونحنو نعتز بها وباهلها الكرام الافاضل ولكن من حقى الرد عليك فى هذا التهكم اولا النافع ربنابالنسبه انك بتقول خليه ينفعك سياده النائب قريب ونسيب وصديق وابن عمومه واخ فاضل نعتز به منذ فتره ادام الله المحبه والاخوه على الجميه اما بالنسبه للعمره فهم اخوال اولادى و اخوال اعمامى وابناء عمومتى وعلاقات اكبر من باجا ونواحيها يا اخى ولكن مشكله الانتحابات دى فعلا بعض الناس ودول معروفين حاسدين النائب على العضويه والناس دى معها فلوس وابراج واطيان وعلاقات لكن يا سيدى عضو مجلس الشعب منصب الطامحين المجتهدين الساعين لخدمه الناس فعلا مش المنظره وبقول للاخ ابوايا انا اولى منك بالدفاه عن العمره واهلها الكرام الشرفاء ودع المللك للماللك وان شاء الله عن قريب سوف تسمع خبرا جميلا والصبر طيب يا اكرم البلاد مش كده ولا ايه

احمد محمود


الي كل احباء النائب رزق زغلول الف مبروك ....
ابوحجي وحمادي وزغلول وابوضويه وسليمان صبحي
في القائمه الاولي للوطني .... هذا ما تم نشره بالمانشيت الرئيسي لجريده اخبار سوهاج عدد السبت 21/8
الف الف مبروك لابو جاد والي كل احباء رزق زغلول النائب المحترم

سراب


لا اري الانجازات الفظيعة المريعة التى تم اخذ راى النائب فيها لها اي لازمة لان النائب مهمة لانها به ومن غيره هتم هتم لان دى خطة دولة وبلاش الشعارات الرنانة اللي مالهاش لازمة لان النائب مختفي منذ نجاحة الدورة الماضية والباشا انتوا استفدتوا منه طبعا انتم الوحيدون ولكم الحق في الدفاع ولكن لنتقابل في الانتخابات وبعدها انا في الانتظار لسماع مبررات السقوط المدوى ان شاء الله

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة  رسالة [صفحة 4 من اصل 9]

انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  الصفحة التالية

صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى