موقع مرشحين مجلس الشعب المصرى 2014
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

اول موقع مصرى خاص بدعاية مرشحين مجلس الشعب المصرى 2014 اذا لم يتم التفعيل من الايميل الخاص بك سوف يفعل المدير اشتراكك بعد 3ساعات من اشتراكك

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم, أنت لم تقم بتسجيل الدخول بعد! يشرفنا أن تقوم بالدخول أو التسجيل إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى

ماهذا البذخ والإسراف

3 مشترك

اذهب الى الأسفل  رسالة [صفحة 1 من اصل 1]

1ماهذا البذخ والإسراف Empty ماهذا البذخ والإسراف الخميس يوليو 22, 2010 5:53 pm

نافع إبن مطوبس الأصيل

نافع إبن مطوبس الأصيل

فى الحقيقة فإن ماأشاهده من كمية اليفط والصور والإعلانات وأتفكر كم تكلف هذا المهرجان الذى أمامه ستة أشهر حتى نهاية ديسمبر القادم أقف مذهولا وأتسائل ماهو مطلوب منا أبناء مطوبس العريقة وما هذا التشويه لقناطر إدفيناويتسائل الناس ماذا يريد منا هذا المرشح ويتسائل الناس أيضا هل نحن فى إنتخابات الرئاسة الأمريكية مايحدث يثير إشمئزاز المواطنين ولو طلب اى فقير مليم واحد من أصحاب هذا المهرجان فلن يرد عليه أحد حتى هذا الرد من أين هذه الأموال وأين قانون الدعاية والذى يحددها بمبلغ 25 الف جنيه وهل تقوم الدعاية الإكترونية على ثلاث أفراد لكل مرشح حتى يظن الناس أن هناك جماهير تهتم بهذا التهريج

2ماهذا البذخ والإسراف Empty رد: ماهذا البذخ والإسراف الجمعة يوليو 23, 2010 7:36 am

محمد عطية

الاخ نافع ابن مطوبس الاصيل

ان تتكلم بروح وطنية اصيلة فأنت كما تقول زعلان ان القناطر تم تشويها بصور دعايا المهندس على العجواني .... ياسلام عليك وعلى الوطنية ال بحييك عليها ولازم الجميع يحييك عليها .

اية تشويه اخي الفاضل التي تتحدث عنه هل قام المهندس على العجواني بالكتابة على جدران القناطر وهل وضع السيد على العجواني صورة له مكان تمثال الزعيم الخالد سعد زغلول

اية تشويه ياسيدي الفاضل الذي تتكلم عنه اليفط في الهواء على شكل دائرة لا تختفى وراها صورة او يافطة

انتخابات الرئاسة الامريكية تم انفاق مبلغ 480مليون دولار دعاية للسيد اوباما قام بالحصول عليها من التبرعات اذا كنت لا تعرف او متابع لم يحدث

ألا تعرف أنه بأمر من المحافظ تقرر انه من يبدأ بدعاية عليه ان يقوم بإيجار لليفط وكل يافطة ايجارها 200 جنيه وهذا للجميع ويطبق على الجميع

يعني الدعاية ال انته بتقول عليها دي على القناطر بالفلوس التي لا تتجاوز 2000او 3000 جنيه وليس 25الف جنيه .

اشمئزاز مواطنين مين ياعم الوطني هو انته من مصر والناس ال موجودة من اسرائيل

مال اما تعرف ان فى مرشحين دفعوا لليافطة الواحدة على البيوت 5000 جنيه والتوكتك 200 جنيه علشان الصورة انته شكلك مش شايف الا يفط المهندس على العجواني ولا ايه ولا بتتعبك اما بتشوفها

انته داخل تتكلم وتهاجم المهندس على العجواني وتتكلم على اليفط ........ طيب والله لو اليفط هي ال الحاجه الوحشه فى المهندس على يبقي كويس .

على الاقل مش حرامي ومش بيسرق وبيتكلم على خدمة الناس وقال نازل النتخابات من زمان

لكن ياحبيبي اما تعوز تهاجم هاجم ال جاى علشان ياخد مننا الحصانة ويمشي

هاجم ال جاي يرجع مجد ابوه ويمشي برده

هاجم ال جاى ياخد الحصانة علشان يخدم مصالحه ويمشي برده

لكن على العجواني هيمشي يروح فين الكل عارف بيته والكل عارف مكانه ومش محتاج حد يدور كل العملية لو هو في بيته هتركب العربية ب 75 قرشا وتروحله وا تاخدها مشي لحد الشغل بتاعه او مكانه وسط الناس في قهوة قدري

3ماهذا البذخ والإسراف Empty رد: ماهذا البذخ والإسراف الجمعة يوليو 23, 2010 7:38 am

محمد عطية

انا من المواطنين وانا من الغلابة وانا الشباب العاطل وانا الناس المرضي وانا بتوع المعاشات وانا من ال الناس ال معندهمش لحد دلوقتي صرف ومش بيشرب ميه نظيفة

بقول بكل حب نعم للفقير وابن البلد على العجواني رغم انف الحاقدين

4ماهذا البذخ والإسراف Empty رد: ماهذا البذخ والإسراف الأربعاء أغسطس 04, 2010 1:22 am

احمد رضوان

احمد رضوان

المشكله دلوقتى عند مين انا فى راى عندنا كلنا طاب ازاى اقلوكم ازاى عرفين مثلا فيه بيت فى بلدك البيت ده له تقاليد وافكار وتصرفات مختلفه عن اهل البلد ليه لان الاب والام اهتموا يربوا اولادهم صح او خطاء كله حسب التصرفات التى نشئوا عليها واحنا للاسف معظمنا نشا على الجرى وراء المال ومعاكسة الحريم وشرب الحشيش ولم يهتم اكثرنا بامور حياتنا العامه ونشوف ايه هى السلبيات وايه حلها وايه هى الاجابيات وايه الطرق لانتشاره وكل متكلم واحد ايه تعرفه عن بلدك معندوهش غيرالشتم والرفض ولم يحلل ما يسمعه من اشعات كاذبه بل للاسف ان المعظم منا لايستطيع ان يفرق بين من يصلح ومن لايصلح وياخذ الامور بشموليه ربنا يسترها علينا فى الايام ال جايه

احمد رضوان مرشح مجلس الشعب 2010 عمال مستقل دائرة كفرالشيخ الاولى

الرجوع الى أعلى الصفحة  رسالة [صفحة 1 من اصل 1]