موقع مرشحين مجلس الشعب المصرى 2014
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

اول موقع مصرى خاص بدعاية مرشحين مجلس الشعب المصرى 2014 اذا لم يتم التفعيل من الايميل الخاص بك سوف يفعل المدير اشتراكك بعد 3ساعات من اشتراكك

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم, أنت لم تقم بتسجيل الدخول بعد! يشرفنا أن تقوم بالدخول أو التسجيل إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى

مرشحين العمال فى مركز سوهاج كلهم اقوياء

فارس الغرب
قلم رصاص
ابو على
7 مشترك

اذهب الى الأسفل  رسالة [صفحة 1 من اصل 1]

ابو على

كل مرشحى العمال كلهم لهم نفس الثقل يعنى مفيش فيهم حد قوى يعنى رزق لو مرشح الحزب مش هيكون له ميزه علشان كل مرشح قوى فى بلده ورزق كسب الحزب وخسر ميزه البلد الى متوفره فى كثير من المرشحين والعمده عارف لو لبس بدله هيخدها علشان الناس محتاجه عضو قوى ينافس عضو الحزب ومفيش غير ابو السنون ولاكن الناس متخوفه من التعامل معاه لو عمل جولات فى كل قريه وقعد مع الناس فى القهاوى وليس المناضر وفى الشارع يتقرب للناس علشان الناس محتاجه واحد تلقيه بجوارها يحسس الناس انه سهل الوصول اليه ويعرف كل واحد انه يعرفه من سنين ولو طلبه هيخدمه

قلم رصاص

قلم رصاص

الأخ أبو على

لا أتفق معك فيما تقول

ليس كل مرشحين العمال أقوياء كما تقول بعضهم فقط مثل

العمده محمود أبو السنون
العمده عصام الشويخ
الأستاذ رزق زغلول دياب
الأستاذ صلاح محمد حسن العجاجى
الحاج عطا فراج ( مش متأكد هيترشح و لا لأ )

يأتى بعدهم

الأستاذ عبد الناصر حسن محمد
الأستاذ عماد الدين فرغل حميد

و بس

قلم رصاص ( قلم لا يجامل لا ينافق و لا يداهن بل يخط كلماته فتخرج كطلقات الرصاص )

قلمي رصاص ، وليه دماغ يحميه .. رصاصه ضميره ، موش بيخوف بيه .. للحق فارس ، والفكر له فيه مدارس .. وان ظلم حد ، بهذار أو جد .. أقصف سنه ، ومن جديد هبريه

فارس الغرب

استاذنا العزيز ابو على
كل عام وانتم بخير
اهنيك على التحليل ده بس ما ننساش ان العمده عصام عمر برضه فى بلده قوى وليه بره بلده
لكن ما تنساش انه عمده والناس مش عايزه اللى يتعامل معاهم من فوق
وكمان الاستاذ عبد الناصر حسن برضه فى بلده قوى
وليه بره بلده بس استجد عندهم فى عائلته موضوع خصومه ثأريه اكيد هيكون ليها تأثير عليه وكمان ما ننساش انه كان ترتيبه كويس فى الانتخابات اللى فاتت
والاستاذ انور خطاب برضه فى بلده قوى وليه بره بلده ويمكن اكثرهم لباقه ودا واضح من موضاعاته هنا على الموقع وكمان انا اعرف انه متحدث ومقنع وعنده مبدأ وصاحب فكر جيد يستحق الاحترام
مع العلم انى انا ما قابلتهوش لكن سمعت عنه انه كويس
والشيخ عطا فراج برضه فى بلده قوى وليه بره بلده لكن حركته قليله من بعد الانتخابات اللى فاتت
و اخيرا الاستاذ عماد تمام انا اعرفه و نزوله المفاجىء وتقديمه استقالته من التربيه والتعليم وترويج اشاعة انه مرشح الحزب ودفع 5 خمسه مليون للحزب والحيازه اللى عملها له الحج ضيف الله محمد ضيف الله عشان ينزل فلاح
مع ان الحج ضيف الله ابن عمه الاستاذ حجاج مرشح عمال موضوع غريب شويه ولو جه مرشح حزب برضه صعبه شويه لانه فى بلده مش قوى دا حسب اقاويل ناس كتير فى العمره الا اذا كان اتفق مع ناس الاستاذ حجاج عشان ما يترشحش
و لعلم حضرتك انا من اولاد عزاز ولسه ما قررتش موقفى مع اى مرشح مع انى وقفت مع الاستاذ رزق وما خدمناش لكن الاستاذ رزق فى العمره اقوى من عماد وان كان ترتيبه يجى بعد الاستاذ انور خطاب فى العمره باعتبار ان اهل الاستاذ انور خطاب تقريبا نص البلد ويمكن اكتر
دا على حد علمى
وما ننساش الاستاذ صلاح العجاجى فى لكن فى ظل ترشح العمده عصام و خلافات الشيخ مكرم بلد تعتبر ظروفه اصعب من الدوره اللى فاتت
و الاستاذ عماد الدين فرغل حميد برضه قوى لكن فى بلده بس
ونتمنى التوفيق للاصلح

قلم رصاص

قلم رصاص

و اخيرا الاستاذ عماد تمام انا اعرفه و نزوله المفاجىء وتقديمه استقالته من التربيه والتعليم وترويج اشاعة انه مرشح الحزب ودفع 5 خمسه مليون للحزب والحيازه اللى عملها له الحج ضيف الله محمد ضيف الله عشان ينزل فلاح

يا راجل قول كلام معقول يمكن تصديقه

طيب اللى معاه خمسه مليون جنيه ليه يترشح لمجلس الشعب من أساسه ؟ ده لو إستثمرهم مش هيكون عنده وقت يهرش فى شعر راسه . ثانيا اللى يدفع خمسة ملايين علشان يجى مرشح الحزب يبقى هيدفع كام علشان ينجح ؟؟ أكيد هيدفع أكثر يعنى يجى 15 مليون و بكده يكون دفع 20 مليون جنيه و طبعا لازم يلمهم أضعاف مضاعفه بعد ما ينجح

أنا من واقع خبرتى فإن دائرة مركز سوهاج خاصه لا تنفع فيها الفلوس لأنه الراجل حتى لو محتاج بيرفض أن يبيع صوته و لو بمليون جنيه لأنه وقتها بيشعر إنه سلعه تباع و تشترى . قد تصادف قله من هذه النوعيه لكنهم قله قليله لا تقدم و لا تؤخر فى الإنتخابات

و لو كانت دائرة مركز سوهاج بتنفع فيها الفلوس صدقنى ما كنا شفنا المرحوم فهمى منصور نائب لعدة دورات و لا الأستاذ قدرى ابوضويه نائب لخمسة دورات و معروف عن الإثنين إنهم مش أغنياء و يتميزون بطهارة اليد و لهذا لم يغتنوا و لم يثرى أحدهم رغم السنوات الطويله جدا تحت قبة البرلمان و الحصانه

لكن فيه غيرهم أخد دوره واحده عمل فيها القرشين و لكنه دفع الثمن غاليا فى الإنتخابات التى تلتها مباشره و لم و لن يشم رائحة قاعة المجلس مره أخرى

يا ترى مين هم ؟؟ اكيد الكل عارفهم و حدوتة جمع الأموال و هأعمل القريه مركز و البيت الأبيض معروفه للكل و كذلك السطو على الأراضى معلومه للجميع
و أحد هؤلاء له أخ مترشح و هذا الأخ أجبر على الإستقاله من القضاء لإتهامه بالرشوه . طيب إذا كان مرتشى و هو قاض فكيف يكون الحال و هو نائب عنده حصانه ؟؟ صحيح اللى إختشوا ماتوا

و الحدق يفهم فنحن لن نذكر أسماء

قلم رصاص ( قلم لا يجامل لا ينافق و لا يداهن بل يخط كلماته فتخرج كطلقات الرصاص )

قلمي رصاص ، وليه دماغ يحميه .. رصاصه ضميره ، موش بيخوف بيه .. للحق فارس ، والفكر له فيه مدارس .. وان ظلم حد ، بهذار أو جد .. أقصف سنه ، ومن جديد هبريه

ابو على

انا متوقع ان يكون رزق زغلول وراء تقديم عماد تمام لورق ترشيحه للحزب حتى يجمل صورته وقدام الناس الحزب هو الى اختار رزق علشان هو القوى لان محدش عايز يغامر ويقدم مع انه رزق شعبيته خلاص راحت مفيش فيها غير الوزراء الى حوله وابنائهم الى عينهم والاستاذ قلم رصاص انت شايف عئلات العمره كلها حاقده على ال دياب نقول عيله مش كلهم ولما نقول كلهم يبقى اكيد فيه حاجه غلط هو عملها لما كل العائلات تجمعت فى انتخابه وبعدين ترفض تجديد العهد قالو ولد البلد وهو قال الغريب وقرايبه مع ان قرايبه فيهم الى ميعرفش يجيب غير صوته وخدم ناس علاشان من عائلات معاها فلوس مش غلابه وترك البلد وراح مع ناس علشان كل واحد يجبله خمس اصصوات تسيب الى وصلك للئعاده وعطاك 2000 صوت علشان 100جبتهم من خارج البلد ومع ذللك لم يقدم خدمات خارج البلد الا لناس محدوده وفى مناطق محدوده وترك معظم الدايره ومعها العمره التى لم يقدم فيها ايه حاجه وهو يقول انا الحكومه يعنى مرشح الحزب مش عايزمن البلد حاجه

الغريب33

كده المنتدي بقي شكله احسن والحورات بدأت تشد وكل انتخابات وانتو طيبين ومعانا لشهر 10 نحكي عن مين مرشح الحزب ومين مستقل

ابو على

من يوم ما الاستاذ ايمن مسك الاشراف على موقع سوهاج والمنتدى بقى فيه حريه غير الاول لما كان مشرف محمد ابو دياب وانا اول من طالب بالاشرف من خارج الدائره

الغريب33

الاخ ابو علي ترتيب الاستاذ قلم رصاص هو الصح في العمال ابو السنون والعمده عصام في ترتيب واحد وفرصه رزق اقوي علشان الحزب وكلمه ان العمره ضد رزق لا لأن عائله رزق كبيره

عابر سبيل

عابر سبيل

الاخ العزيز/قلم رصاص(دانت ياخى خليتنى احب الاقلام الرصاص)تحيه طيبه وبعد:
تقول:اكيد الكل عارفهم و حدوتة جمع الأموال و هأعمل القريه مركز و البيت الأبيض معروفه للكل و كذلك السطو على الأراضى معلومه للجميع
و أحد هؤلاء له أخ مترشح و هذا الأخ أجبر على الإستقاله من القضاء لإتهامه بالرشوه . طيب إذا كان مرتشى و هو قاض فكيف يكون الحال و هو نائب عنده حصانه ؟؟
-عروستى؟ No Question

قلم رصاص

قلم رصاص

. طيب إذا كان مرتشى و هو قاض فكيف يكون الحال و هو نائب عنده حصانه ؟؟
-عروستى؟

يا عم إبعد عنى الله يصلح حالك و حالنا لأنى بصراحه مش بحب الأشرار أمثالك

Laughing

فهمت و لا كمان عروستى ؟؟

سلطان البحار

استاذى قلم رصاص
دى حكاية معروفة والدنيا كلها عرفها والاستاذ عابر سيبل باين علية مكنش موجود كان بيلف فى البلاد
ســـلطان البحار

totoelkaber

نايد الاستاذ وائل قدري المشنب عن دائره اخميم احمد طلعت حميره ومحمداحمد خضر

الرجوع الى أعلى الصفحة  رسالة [صفحة 1 من اصل 1]