موقع مرشحين مجلس الشعب المصرى 2014
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

اول موقع مصرى خاص بدعاية مرشحين مجلس الشعب المصرى 2014 اذا لم يتم التفعيل من الايميل الخاص بك سوف يفعل المدير اشتراكك بعد 3ساعات من اشتراكك

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم, أنت لم تقم بتسجيل الدخول بعد! يشرفنا أن تقوم بالدخول أو التسجيل إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى

الاستاذ / هاني مبروك فرغلي - مرشحكم لمجلس الشعب المصرى 2010 دائرة القوصية (فئات)

عمر ابوعيطه
الوكيل_2015
ابو ميدو جواد العلي
عصام صلاح وهمان
احمد نادي عبدالنظير سلطان
المثقف
Mohamed El_Raies
من قلب القصير
النمر الاسود
الكومندا الفرغلى
محمداحمدعبدالعال نصير
كاظم
الاتجاه المعاكس
الفتي
تيتو2
احمد عثمان علي خليل
حفيدة مبروك
امبراطورالمقاطعه
محمــــــود الــــــلازق
محمدعبدالمعتمد عون
البقاءللحب
حفيد الصحابة
النسر الجارح
جودة على عثمان
الامبراطور
ابوالليف
التاريخ كما يجن ان يكون
هانى حسن
هاني حسين
الكنج الكنج
المدير
medoo
36 مشترك

انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3 ... 11 ... 21  الصفحة التالية

اذهب الى الأسفل  رسالة [صفحة 2 من اصل 21]

medoo

كـــــــل إنـــــــــــــــــــــــــاء ينضــــــــــح بمــــــــــــا فيــــــــه والقــافـــــلـــــة تســــيــــر ؟؟؟؟؟؟؟؟

ابوالليف

الاخ ميدو
اولا احب اشكرك علي ذوقك ورقي كلماتك ولي حق الرد ع الاخوة
الاخ التاريخ من اداب اولي سياسة انك تتحمل النقد حتي لو كان لازعا طالما لا يحط من قدرك انت شتمتني بدون وجه حق وانا لم اوجه لك اي كلام سئ فمن شيم الكرام الاعتذار فالرجاء اعتذر ان كنت كريما
والاخ هاني ارجو ان يتسع صدرك للنقد ويا (باشا) انا بالقوصية انزل اسأل ع الحاج حسين مين وانا اروح عندو واحكي معاه ونتناقش يمكن يكون مقارب لسني او حتي تعليمي ويكون صدره واسع
وبرضو يا احباب هل من تؤيدوه بني لكم مدرسة بدل ما تروحو تتعلمو عند الناس
او حتي رصف طرقكم او وظفكم وال اتوظف فين اتوظف
بصراحة مش لاقي حد اييده السنة دي فمن يقننا بمرشحه معه للنهاية انا امتلك في بيتي اربع اصوات برضو يساعدو
 هما قليلين صحيح بس ينفعو
واترككم الان الي يوم5 الشهر عندي مشوار يكون الحزب حدد مرشحيه وعساكم من الفايزين
الي اللقاء

medoo

ملحوظه هامه :
أي شخص حواره هايخرج عن ادب الحوار سوف يمنع من دخول المنتدى
فلاداعي للعصبية ويارب الاخ قاهر القلوب يكون اتعلم ازاي يتكلم وادب الحوار ويكون عبرة لغيرو

ابوالليف

لا للعصبية والتبعية
لا للتعصب الاعمي
لا للكراهية والبغض
لا للقبلية
ونعم لارتقاء البلد
نعم للحب
نعم للحوار الهادف
نرجو منكم كثرة الصلاة علي الحبيب
والانتصار لاهل بيته الكرام
والغضب من نار ولا يطفئ النار الا الماء فمن غضب فليقم ويتوضأ

medoo

منورنا بوجودك يا ابو الليف

medoo

منورنا بوجودك يا ابو الليف

جودة على عثمان

شباب القوصية بدولة الكويت وعلى رأسهم المستشار جودة على عثمان يؤيدون من كل قلبوهم مرشحهم لمجلس الشعب السيد/ هانى مبروك رجل الخدمات رجل المواقف الصعبة متمنين له النجاح والتوفيق فى خدمة بلده واهله - الرجل المناسب فى المكان المناسب

الامبراطور

السلام عليك الى كل الناس
احب اعرف الكل
ان كل اهالى القصير اول ما تحصل بينهم مشكله يكون العضو الاستاذ هانى مبروك موجود سواء فى البلد او فى المركز ويحل ويصالح الناس
وانتو ادرى ياأخوان
اما بالنسبه الى ابو الليف
فهو دا التوقع منو
سواء خدم الاستاذ هانى او ما خدم
مع تحيات /بحبح ابو خليل
وشكرأ لوجودك معنا ابو الليف

الامبراطور

نويد ونبايع الاستاذ هانى مبروك
نتمنى لهو التوفيق والنجاح ان شاء الله رب العالمين
ابو خليل
بحبح

الكنج الكنج

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ارحب بحوار الاخ ابو الليف بس ارجو منه ان يكون رد الكلام منوا على الناس يكون بطريقه حضاريه شويه اما بالنسبه اذا كنت انوب عنه فنحن نتكلم عن لسان رجل معروف عنه كل الاحترام والخدمات للناس كلها اما بالنسبه ليا انا فان لااخدم امثالك لانك مش من النوع الى بيشيل الجميل للناس وارجوا منك الخروج من هذا الموقع لانه لاتاييد الباشا هانى مبروك وليس لتكرار كلام ليس له معنى ومن غير سلام ياابو الليف

الامبراطور

نويد ونبايع الاستاذ /هانى مبروك
بكل الحب والاحترام سر الى الامام
الرجل المناسب فى المكان المناسب
ابو عبد الرحمن

الكنج الكنج

السلام عليكم ابوالدهب يؤيد ويبايع الباشا محمد هانى محمد فرغل مبروك............واكتب للجد المائه ومن اراد ان يعرف خدمات ال مبروك يروح يسال اجداد اجداده وهما يقوللو ال مبروك عملوا ايه للبلد والسلام ختام ابوالدهب يمسى على البلد كلها مات الكلام على كدا

ابوالليف

ده نورك يا استاذ ميدوانت بصراحة خليتني احترمك من غير ما اشوفك
كنت مسافر بس لقيت اعلان الحزب عن مرشحيه لسة يوم 25 مش هلاقي صحبة احسن من كدة احكي معاها
الاخ المحترم كنج منين ترحب بي وفي الاخر تقولي من غير سلام يا استاذ السلام لله
وبعدين يا استاذ مين عرفك ان انا مش بشيل الجميل
الله يسامحك يا باشا
وارحب بالاستاذ جودة اشد الترحيب واطلب منه طلب بسيط ياريت يقرأكلامي ويشوف هل انا اخطأت بأحد حتي يقولو اني غير مرغوب فيه
فاني احب الجميع واتمني للكل التوفيق وللقوصية التقدم وللقصير العلو باهلها وشبابها الواعي الذي يرفع قدرها باذن الله
ونترككم بسلام وامن واخص اخي كنج بالسلام
ونستودعكم الله

هانى حسن

السلام عليكم
لا للحزب الوطنى ....

ابوالليف

الاخ الكينج وعليكم السلام
الاسم الصحيح هو
محمدهاني فرغل محمد علي مبروك فرغل
ويجتمع في الجد الخامس فقط مع الفراغلة وبيت فيومي فقط ارجع للانساب والسادس مع المقاطعة شرق ومع بعض البيوت في الثامن ولو عاوز انساب البلد ارجع للمكتبة العربية كتب الانساب ولااطيل عليك ففي المكتبة اصل تسمية جميع البلدان ومنها الدير والقصير وتسطيع ايضا معرفة من هم اهل البلد ومن هم نازحين اليها من الخارج
اسم الكتاب القبائل التي سكنت صعيد مصر
مع تحياتي

النسر الجارح

بسم الله الرحمن الرحيم نؤيد الاستاذ هانى مبروك عضو لمجلس الشعب دوره جديده وبعدين الاستاذ هانى كتر الف خيره هيعمل ايه ولا ايه عضو وحيد لمجلس الشعب والشورى لمده خمس سنوات اى انسان ينكر ان هانى مبروك مخدمشى اى حد يبقى انسان منافق والله هانى ميروك خدم الكثير والكثير يعنى عشان الناس تعرف انه خدم يجيب ميكرفون ويدور على البلاد ويقول ياناس انا خدمت فلان لكن هانى مبروك اكبر من هذا كله فالى الامام وسدد الله خطاك تؤيدك ونؤاذرك سواء عضو او غير عضو وربنا يوفقك الى ما يحبه ويرضاه وشكرا الى الجميع

medoo

واعتصموا بحبل الله جميعا
شباب ارجوا عدم الخوض في مسائلة العائلات فكلنا والحمد لله اولاد ناس ونحترم بعضنا البعض ومش راي ولا تعبير وصفحة على النت تخلينا نخسر بعض شباب زي ما للسان حلو وبينقط عسل في الرد على الاخر نستخدمو في حاجة مفيدة والهدف من انشاء الصفحة هوة التاييد ليس البحث في التاريخ ولا تخرجونا عن موضوعنا الرئيسي وياريت نستثمر الفرصة في التعارف والتقارب وتوطيد العلاقات بيننا ولا للتفرقة باسم عائلة معينة فكلنا اولاد بلد وحده ومرشحنا ابن بلدنا ويجب ان نقف في صف واحد ولا نحبث عن تاريخ من يقف بجواري .
وشكر خاص الى ابو الليف على تقبله النقد والرد من مشتركي المنتدى وشكر خاص ايضا لكل مشتركي المنتدى واذكركم جميعا ان اختلاف الراي لا يفسد للود قضية .فموضوع الانتخابات شهور وهايعدي سلبي او ايجابي اما نحن فسوف نبقى دائما اخوة عائلة واحدة وأتمنى ان تنتهزوا الفرصة في التعارف والتقارب اكتر واكتر واكرر العفو قيمة عظيمة لا تجدها الا عند الانقياء

النسر الجارح

بسم الله الرحمن الرحيم نؤيد الاستاذ هانى مبروك عضو لمجلس الشعب دوره جديده وبعدين الاستاذ هانى كتر الف خيره هيعمل ايه ولا ايه عضو وحيد لمجلس الشعب والشورى لمده خمس سنوات اى انسان ينكر ان هانى مبروك مخدمشى اى حد يبقى انسان منافق والله هانى ميروك خدم الكثير والكثير يعنى عشان الناس تعرف انه خدم يجيب ميكرفون ويدور على البلاد ويقول ياناس انا خدمت فلان لكن هانى مبروك اكبر من هذا كله فالى الامام وسدد الله خطاك تؤيدك ونؤاذرك سواء عضو او غير عضو وربنا يوفقك الى ما يحبه ويرضاه وشكرا الى الجميع

ابوالليف

المحترم ميدو
ربما يتساوي الناس في المعرفة والعلم والقوة ولكن يختلفون في الاسلوب
فالاسلوب هو الدال علي معرفتك وقوتك
والكيس من عرف لنفس صديقه طريقا
قبل ان يتصادقا
اصادق نفس المرء من قبل جسمه
واعرفها من فعله والتكلم
فتعرف الناس باسنة اقلامهم وتقيم عقولهم بما يكتبون
هل تري يا اخي الانتخابات التي تجري في الدول الاخري تقوم علي المناظرة بين المرشحين وما سيقدموه لناخبيهم وكل مرشح يعرض برنلمجه الانتخابي للناس وعليهم ان يختاروا وفي النهاية كما تقول يصبحو احباب
وكل يفعل مايستطيع لكسب الناخبين والخاسر يهنئ الفائز
اما عندنا نحن نؤيد هذا ونذم ذاك دون ادلة
ونخسر بعضنا البعض وربما يخسر الاخ اخوه بسبب مرشح
وربما يتقاتل الناس وربما تزهق ارواح لا حول ولا قوة الا بالله
فلم كل هذا ولماذا لايكون عندنا الشجاعة لنقول للمخطئ اخطئت وللمصيب اصبت
احييك اخي علي روحك العالية وتفهمك للامور فلا نريد ان خسر دنيانا واخرانا بسبب المراء والمجادلة
والمرشحين لم يكلفو انفسهم اي عناء للمناقشة فان لم يستطيعو ان يتناقشو معنا وهم في حاجتنا
فهل بعدما سينجحون يكون لديهم وقت
ومن لم يستطع الدخول للمنتديات فهناك سكرتارية لكل مرشح يستطيعون الرد
او ع الاقل فليعمل ندوة ويدعو اليها الناخبين
ليعلمهم بماذا يفعل وخطته للتنمية ان نجح
مع خالص تحياتي للجميع وربنا يولي الاصلح

50الاستاذ / هاني مبروك فرغلي - مرشحكم لمجلس الشعب المصرى 2010 دائرة القوصية (فئات) - صفحة 2 Empty انا اتفق مع الاخ هاني حسن الإثنين أكتوبر 04, 2010 8:30 am

حفيد الصحابة

انا اتفق مع الاخ هاني حسن في اننا نريد ان نحكم علي الرجل باعماله وبدينه اي مدى نوحيده لله وايضا لابد ان نطرح الاحقاد والعصبية القبلية التي يتعصب لها البعض مثل اخي مشعل واخي ناصر واخي كبرياء بل يجب ان نتحاور في حدود المنطق والعقل

النسر الجارح

مرحب بالجميع وبالتوفيق ياهانى مبروك ونحنوا وراءك الى اخر المشوار وربنا يهدى العاصى واصحاب الفتن واصحاب العقول الضعيفه تؤيدك النسر الجارح واعوانه

medoo

أرحب بالنسر الجارح والغالي حفيد الصحابة واقول لهم منورين المنتدى وشكرا لتأييدكم ومشاركتكم
ونتمنى لكم ولكل المشتركين قضاء اجمل الأوقات بصحبتنا والله ولي التوفيق .
cheers

النسر الجارح

شكرا على ترحيبك يا ميدو وان شاء نتقابل عن قريب يوم الانتخابات وحاول انك تثبت للمغرضين الذين يهاجمونا هانى مبروك فى كل مكان فان هانى غنى عن التعريف وعشان الكل يبقى عارف انى مش من دير القصير ولا من اى مكان تابع لدير القصير ولكن انا بادفع واتكلم الحقيقه مش مجامله لاى شخص فعلا هانى تعب الفتره اللى كان وحيد فيها فى المجلس وربنا وفقه وخدم الكثير من الناس وربنا ان شاء الله هيكرموا لانه فعلا شخصيه من الشخصيات النزيهه بمعنى الكلمه وربنا يوفقه الى الصح دائما

النسر الجارح

الى الامام يا اساذ هانى وربنا يوفقك وسير على بركه الله ونحن وراءك دايما flower

النسر الجارح

احب فى اول كلامى تحياتى الى جميع اهالى القوصيه بغروبها وشروقها كما اخص بذكرى دير القصير واحب اعرف الجميع ان الشرق والغرب جزء لا يتجزء وان شاء الله جميعا فى رقى وياريت يا جماعه محدش يغلط فى حد ومحدش يجيب سيره العائلات والاختلاف فى الراى لايفسد للود قضيه نبايعك ال اخر العمر يا استاذ هانى عن قرى الغرب جميعا

medoo

أجمل وارق تحياتي الى اخويا النسر الجارح .أتمنى من الله ان تحلق دائما في السماء بأسلوبك وذوقك وأخلاقك .
وشكرا على تأييدك وهذا بمثابة فخرا لنا سواء ان كنت من الغرويات او من الشر وقات ولن ننسى دورك يا غالي وموقفك بجانبنا وانتظر المزيد من اهل الغروبات وكل إنحاء القوصية للتأييد لشخص يستأهل ولا ننكر وجوده على قدر ما استطاع من بذل جهد وعطاء.النسر الجارح مرحبا بك وسط اخوانك يا غالي

الكنج الكنج

السلام عليك ورحمة الله وبركاته الى الاخ ابوالليف عذرا فانا لم اعلم انك مدرس تاريخ وبالمناسبه لما انت مذاكر تاريخ كدا وعارف اصل بيت مبروك واصل البلد واكيد تعرفت من كتاب اصل القبائل التى سكنت صعيد مصر من هم اصحاب البلد فانت اكيد تنعمت بخدمات ال مبروك طيب ليه واجح دمغانا كل شويه ايه الاعملوه وكل شويه ايه خدمات هانى مبروك للبلد ولك منى اطيب التحيه علشان متزعلش

ابوالليف

وعليكم السلام ورحمة الله
نعم يا اخي انا مذاكر تاريخ ومش عاوز اتطرق لموضوع النسب انا حبيت اصحح لك الاسم لان المفروض تكون تعرف اسم من تؤييده
ويااخي كل منا يحتاج الي الاخر لان الناس بالناس
والحمد لله يا اخي لم احتاج لخدمة شخصية حتي اطلبها ولو نفرض ان احتجت اي خدمة مش هتردد ابدا اني اروح لعضو مجلس الشعب ال في الدائرة لان ده واجبه ولازم يؤديه مش بيمن علي احد لان احنا لما ننتخب ماحد مش عشان نظهر بيه في المناسبات
واسف لوجع دماغك واذا فيه عندك صداع ممكن تنسحب من المنتدي تاخد سبرين وترجع تاني برضو
مرحبين بك ومستأنسين لحديثك
ويا اخي انا لم اذنب حين طلبت منك انجازات مرشحك
وصدقني لو مرشحك لسة مستجد لم احاورك
ولكن نحن نتحدث عن عضو سابق بالمجلس فلابد ان له انجازات واعمال
واذا حضرتك خارج مصر دع غيرك يتحدث يمكن يعرف ال ما تعرفوش
واسف ثانية لوجع دماغك وربنا يخفف عنك
ولك مني ارق التحيات

هاني حسين

تنبيه
الاستاذ هانى حسن
برجاء عدم وضع روابط لمواقع خارجية
تحياتى